ارتودنسی ثابت چه مزایایی دارد؟ هزینه درمان با ارتودنسی ثابت چقدر است؟
نوشته شده توسط : رعنا

در ابتدا و قبل از اینکه با توضیح ارتودنسی ثابت دندان بپردازیم، تصمیم داریم تا درباره ارتودنسی دندان تعریف مختصری به شما ارائه دهیم. ارتودنسی یک حوزه تخصصی دندانپزشکی است که در آن به تشخیص، پیشگیری و اصلاح بی نظمی دندان ها، ناهنجاری های فک و الگوهای نامناسب بایت پرداخته می شود.

در راستای درمان مشکلات فکی و دندانی مختلف، روش های مختلفی برای ارتودنسی دندان به وجود آمده است که شامل دسته کلی ارتودنسی ثابت و همینطور ارتودنسی متحرک می شود.

ارتودنسی ثابت چیست و چگونه دندان ها را مرتب می کند؟

ارتودنسی ثابت یکی از رایج ترین روش های درمانی ارتودنسی است. در این نوع ارتودنسی، براکت ها به دندان ها چسبانده می شوند و با استفاده از سیم و کش که به براکت ها متصل می شوند، ناهنجاری ها تصحیح می شوند. ارتودنسی ثابت خود انواع مختلفی دارد و شامل ارتودنسی لینگوال، براکت های دیمونو همینطور براکت های سرامیکی همرنگ دندان می شود. ارتودنسی ثابت با براکت های فلزی که رایج ترین نوع ارتودنسی ثابت است، برای درمان همه ناهنجاری ها از ساده ترین تا پیچیده ترین حالت کاربرد دارد.

مزایای ارتودنسی ثابت شامل چه مواردی می شود؟

تاثیر و عملکرد بسیار بالا: این روش ارتودنسی به دلیل فشار ثابتی که بر روی دندان ‌ها اعمال می‌ شود، تاثیر قابل توجهی در اصلاح ناهنجاری‌ های دندان دارد.

هزینه مناسب نسبت به دیگر روش‌ های ارتودنسی: ارتودنسی ثابت به عنوان یکی از گزینه‌ های به صرفه تر در مقایسه با سایر روش‌های ارتودنسی شناخته می‌شود.

مناسب برای همه سنین: این روش برای همه افراد از جمله کودکان و بزرگسالان، مناسب است و تناسب خوبی با انواع نیازهای سنی دارد.

کاربرد در تمام ناهنجاری ‌ها: تقریبا می ‌توان از ارتودنسی ثابت برای درمان تمامی ناهنجاری ‌ها و نامرتبی‌ های دندانی که به این درمان نیاز دارند، بهره گرفت. اما باز هم باید برای انتخاب بهترین روش درمان، با یک متخصص ارتودنسی در کرج یا هر شهر دیگری که در آن زندگی می کنید، مشورت کرد.

عدم نیاز به همکاری بیمار: در این روش، برخلاف برخی دیگر از روش‌ های ارتودنسی، نیاز به همکاری فعال بیمار برای اجرای درمان به جز مراقبت و بهداشت دهان و دندان وجود ندارد و درمان به صورت خودکار انجام می ‌شود.

هزینه ارتودنسی ثابت چقدر است؟

در بالاتر گفتیم که انتخاب روش درمان ارتودنسی به متخصص ارتودنسی بستگی دارد. این ارتودنتیست است که با مهارت و دانش خود و بعد از معاینه کردن دندانهای بیمار، روش درمان دندان های بیمار را مشخص می کند. هر کدام از این روش ها، قیمت متفاوتی دارد که برای هر فرد با دیگری متفاوت خواهد بود. برای ارتودنسی ثابت این هزینه برای هر فک بین 10 تا 15 میلیون تومان خواهد بود.  





:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 آذر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: